Екологічні задачі для учнів 11 класу
І варіант
1. При проведенні доглядових вирубувань прибирають
сухостійні, уражені гнилизною і повалені вітром дерева. Яке значення це має для
лісу?
2. Для стимулювання зростання дуба у висоту разом із ним
вирощують інші породи (підгін). Яка особливість дуба при цьому враховується? Яке
значення для людини має такий прийом?
3. У деяких господарствах вирубування дерев ведуть у такий
спосіб: через кожні 10 чи 12 років вирубують 8-10% загальної маси всіх
стовбурів. Рубання прагнуть проводити взимку по глибокому снігу. Чому такий
спосіб рубання є найбільш безболісним для лісу?
4. У помірному поясі водяться кілька десятків видів
земноводних, у тропіках же їх біля півтора тисячі видів. Чим це пояснюється?
Екологічні задачі
ІІ варіант
1. До 30% смертності морських черепах викликані
проковтуванням пластмасових предметів. Чому вживання подібної «їжі» призводить
тварин до загибелі?
2. У XX сторіччі людина вирішила, що за допомогою всемогутньої
хімії вона може зовсім позбутися комах, які віднімають у неї частину врожаю та
шкодять лісам. Перемога здавалась вже близькою. Але незабаром стало очевидно,
що хімія не всесильна і що проблема не в цьому. Чому прихильників хімічної
боротьби стає все менше?
3. «Одна людина залишає в лісі слід, сотня—стежку,
тисяча—пустелю». Поясніть зміст наведеної приказки.
4. Колись напрочуд багата й красива флора полів і лугів
європейських країн перебуває на межі зникнення через уживання
гербіцидів—хімічних препаратів для боротьби з бур’янами. Безумовно, з
бур’янами боротися треба, адже вони віднімають
поживні речовини і воду у культурних рослин. Чому ж тоді фермерам пропонується
залишати спеціальні смуги завширшки 5 м для порятунку бур’янів?
|