Завдання для учнів 10 класу з біології
Варiант І
1.
Клiтини
пpoкapioтів, якi мають спiральну
форму:
а) коки; в) вiбрiони; б) спiрили; г) бацили..
2. 3будником коров'ячого сказу є:
а) бактерiя; б) вірус; в) прiон; г)
найпростіші.
3. Колонiальним органiзмом є:
а) амеба; б)вольвокс;
в) збудник чуми;
г)збудник віспи.
4. У клiтинах бактерiй немає:
а) цитоплазми; б) клiтинноi
мембрани;
в) клiтинної
стiнки; г)
ядра
5.
Установіть відповідність між термінами й визначеннями.
1
|
Віруси
|
2
|
Пріони
|
3
|
Бактеріологія
|
4
|
Вірусологія
|
А
|
Специфічні
білкові молекули, патологічна конформація яких викликає захворювання
|
Б
|
Наука,
яка вивчає бактерії
|
В
|
Наука,
яка вивчає гриби.
|
Г
|
Неклітинні
форми життя, які містять лише один тип нуклеїнової кислоти.
|
Д
|
Наука,
яка вивчає віруси.
|
6.
Розмістіть організми послідовно від найменшого до найбільшого.
А)
амеба; б) збудник грипу; в) збудник сальмонельозу; г) вольвокс.
Варіант
2.
1.
Вiруси мiстять:
а)
тiлъки РНК; в) ДНК або РНК; б) тiльки ДНК; г) тiльки бiлки
2.
Збудником авичайного сказу є:
а)
бактерiя; б) вipyc; в) прiон; г) найпростiше.
2.
Одноклітинним еукаріотичним організмом є:
а)
амеба; б) волъвокс; г) збудник вiспи. в) збудник чуми;
4. У
вipioнax вipyciв немає:
а)
рецепторiв; в) рибосом; б) оболонки; г) нуклеїнової кислоти.
5.
Установіть відповідність між термінами й визначеннями.
1
|
Віріон
|
2
|
Спора
|
3
|
Аероби
|
4
|
Анаероби
|
А
|
Організми,
що можуть існувати в разі наявності в
середовищі вільного кисню.
|
Б
|
Позаклітинна
форма існування вірусів
|
В
|
Організми,
що не можуть існувати в разі наявності
в середовищі вільного кисню.
|
Г
|
Форма
існування бактерій, яка є стійкою до дії зовнішніх факторів.
|
Д
|
Організми,
які живляться мертвими організмами та їх рештками.
|
6.
Розмістіть організми послідовно від найменшого до найбільшого.
А)
збудник холери; б) збудник віспи; в)інфузорія туфелька; г)дизентерійна амеба.
|