Меню сайту
Форма входу
Головна » Файли » Мої файли

«Творча спадщина О.Захаренка в контексті гуманної педагогіки»
15.06.2012, 19:33

Відділ освіти

Жашківської райдержадміністрації

Червонокутська загальноосвітня школа

І-ІІІ ступенів №2

Жашківської районної ради

Черкаської області

 

«Педагогічна симфонія Олександра Захаренка»

Подпись: «ПЕДАГОГІЧНА СИМФОНІЯ ОЛЕКСАНДРА ЗАХАРЕНКА»

Робота на конкурс:

Подпись: Робота на конкурс:

«Творча спадщина О.Захаренка в контексті гуманної педагогіки»

Подпись: «Творча спадщина О.Захаренка в контексті гуманної педагогіки»

 

 

 

 

Бібліотекар - Затокова Т.А.,

вчитель історії та правознавства

Колайчук В.М.

 

2011 рік

 

 « Середовище, в якому вихованець безпосередньо спілкується, має бути сповнене досвідом віддачі духовних сил людям, суспільству, щоб в учнів утверджувалось переконання, що  щастя буття полягає в служінні іншим людям, у готовності в будь-яку хвилину прийти на допомогу їм»

О. А. Захаренко

Великий педагог-новатор Олександр Антонович Захаренко проголошував у практиці гармонійні й гуманні взаємовідносини між учителем і учнями. Це надзвичайно важливо, тому що , на превеликий жаль, у нашій країні, навіть не десятки, а сотні років, пошанування особистості в суспільстві не було важливою умовою ні в період Радянського Союзу, ні в період царської Росії. І це мало своє історичне коріння, яке йде ще з періоду первіснообщинного ладу, та інші обставини, однак це все призводило до того, що людина не пошановувалась у суспільстві, а значить часто не пошановувалась і в школі. І авторитарний, і тоталітарний стиль відносин між людьми в суспільстві наслідувався і в школі. Сучасна педагогічна наука передбачає гуманізацію  і демократизацію відносин між учасниками навчально-виховного процесу. В свій час О. А. Захаренко велику увагу приділяв цьому питанню.

         Щоб не було так, що вчитель – це активний суб’єкт навчального процесу, а учень --  пасивний, щоб відносини були між двома сторонами цього навчального процесу суб’єктно - субєктними. Це надзвичайно важливо. На нашу думку, розвиток і втілення ідеї гуманної педагогіки є перспективними.

         Від цього залежить демократія і стан громадянського суспільства в Україні. Тому ця ідея має ключове значення для майбутнього України.

         Спроби наукового обґрунтування специфіки гуманного виховання, його завдань і цілей зустрічаються ще у філософських системах Давньої Греції. Характерними рисами методу навчання Сократа були шанобливе ставлення до учня, співробітництво з ним. Аристотель зазначав, що бути моральним означає чинити згідно з доброчинністю щодо ставлення інших.                   

         Заставляють задуматись слова О.А. Захаренка: « З роками багато чого змінюється. Зміняться і наші цінності, але вічними (на тисячу років) у нашому житті залишаться добро, чесність, милосердя, справедливість як якості, притаманні людині, що відрізняється від тваринного світу своїм розумом, свідомістю, совістю».

На сучасному етапі розвитку суспільства відчувається занепад у сфері моралі. Тому виникла потреба у зміні ставлення людства до моралі, духовності. Радикальні зміни в світі роблять необхідним акцентування уваги на проблемі формування духовних цінностей, зокрема моралі.

          Педколектив Сахнівської школи намагався реалізувати гуманну педагогічну стратегію шляхом формування в особистості національних та загальнолюдських цінностей. В основу покладена творчість педагога, творчість учня, виховання толерантності, самостійності. Враховувалось при цьому педагогічне спілкування учителя з учнем, що створює відповідні умови для творчості, для творчої діяльності. За Захаренком, школа – це маленька держава, вона не може існувати без ідеї, задуму, що захоплює дітей, учителів, батьків.

         На думку О.А. Захаренка, школа повинна бути храмом духовності, знань, поради і надії. У цьому її високе призначення, її роль у житті народу.

Захаренко О. А. залишив поради, точніше – педроздуми, перевірені практикою впродовж багатьох років роботи в школі.

                             Загальнолюдські цінності

Скромність

Якщо ти хочеш, щоб твої вихованці були скромними, будь сам скромним. Пам’ятай, був час, коли скромність прикрашала людину. І хоча кажуть, що нині не в моді скромність, вона залишається основою професії вчителя на довгі роки.

Толерантність

Це слово  означає терпимість, а точніше, повагу до чужої думки. Поняття зрозуміле ще й тому, що причиною багатьох конфліктних ситуацій у світі є те, що обстоюється лише власна думка.

Порядність

Порядність – це вихованість дитини, риса, яка залишається на все життя без коректування. Наше завдання виховувати порядність, тобто життєвий порядок, дисципліну праці.

Патріотизм

Патріотизм – це святе почуття, яке не піддається осміюванню, яке кличе на подвиг і навіть приводить до самопожертви в ім`я Батьківщини, в ім`я дітей, яким належить майбуття, в ім`я людини.

Культура

 

 

Описание: C:\Documents and Settings\School\Рабочий стол\2 клас.jpg

 

Година спілкування у початковій школі: "Зі словами ввічливості знайся, будь чемним і не зазнавайся".

 

Сюди відносяться і елементи культури побуту, і виконання дітьми правил етикету. Набагато складніше навчити дітей спілкуванню, веденню дискусій, суперечок.

Совість

Совість – це психологічний стан людини, в якому вона перебуває, коли не змогла дотримати свого слова, виконати обов’язок, змушена обманювати.

Турбота

Після вітання у дитини повинна бути звичка поцікавитись: « Як Ваше здоров’я? Чим я можу Вам допомогти?»

Культ книги

Читати, якнайбільше читати – складова іміджу справжнього вчителя, який своєю начитаністю має спонукати учня до читання, добирати книги відповідно до віку, щоб викликати зацікавленість.

«Книгу треба берегти, бо то культура, надбання нашої історії…

…Знай, учителю, від тебе залежить, чи сформований в дитини культ книги. Справжній культ, що викликає смак до літератури, поезії, смак до культури побуту, культури взаємовідносин між людьми».  О.А.Захаренко

 

Описание: C:\Documents and Settings\School\Рабочий стол\фото\2 клас.jpg

 

Посвячення у читачі першокласників

 

Педагогічна спадщина О. А. Захаренка широко використовується в сучасній педагогічній науці. Педагоги нашої школи переконані в тому, що сучасна школа потребує корінних змін, нових технологій. Ми працюємо над розробкою нових педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких – особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами.

         Весь

Описание: C:\Documents and Settings\School\Рабочий стол\фото\2 клас.jpg

 

Посвячення у читачі першокласників

 

Педагогічна спадщина О. А. Захаренка широко використовується в сучасній педагогічній науці. Педагоги нашої школи переконані в тому, що сучасна школа потребує корінних змін, нових технологій. Ми працюємо над розробкою нових педагогічних ідей та підходів до навчально-виховного процесу, в центрі яких – особистість дитини з її потребами, інтересами та життєвими проблемами.

         Весь педагогічний колектив разам з учнями працює над відродженням звичаїв і традицій українського народу. Ми допомагаємо учням спираючись на педагогічну спадщину О.А. Захаренка знайти в собі ті критерії, які завжди, в будь-яких народів вважалися добром – милосердя, справедливість, чуйність, доброта.

 

 

педагогічний колектив разам з учнями працює над відродженням звичаїв і традицій українського народу. Ми допомагаємо учням спираючись на педагогічну спадщину О.А. Захаренка знайти в собі ті критерії, які завжди, в будь-яких народів вважалися добром – милосердя, справедливість, чуйність, доброта.

 

 

Категорія: Мої файли | Додав: VeilaKut
Переглядів: 1786 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 49
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
МіністерствоОсвіти
Педпреса